Pasen 2011

We hebben een heerlijk lang weekend. Het is zonnig met een lekker windje van ongeveer windkracht 3. Op dit moment liggen we voor anker bij Vlieland. De haven is prop vol, en we hopen hier over ongeveer een uurtje in te mogen. We hebben dus mooi de tijd om een verhaaltje voor HekkieZ te schrijven.

Vrijdag avond begon ons weekend. Alwin heeft dit keer de spullen ingepakt en stond netjes om 18.15uur bij ‘Eigen Wijs’. We konden dus al snel opweg naar Makkum. Christa en Rene waren toen al een uurtje onderweg. Dit zijn namelijk onze opstappers dit weekend.

Toen we waren aangekomen en de rommel hadden opgeruimd zijn we lekker gaan eten. Na het eten nog wat gekletst terwijl Alwin de motor nog even wat verse olie gaf. Daarna lekker naar bed gegaan.

's Ochtens om een uurtje of 8 begon de dag voor ons. Celina en Christa gingen na het aankleden naar de winkel voor de laatste boodschappen en Alwin en Rene maakte de boot alvast klaar voor vertrek.

Na het ontbijt zijn we uiteindelijk om 10.15uur vertrokken richting de sluis. Hier was het vrij druk maar mochten snel naar binnen. We mochten naast een ander bootje aanmeren.

Na de sluis konden we lekker gaan zeilen. Het weer was perfect, zonnig klein windje en stroom mee.
We zijn dit keer niet via Harlingen naar Vlieland gevaren maar via het schuitenzand en het inschot.

Spike en James waren ook weer helemaal gewend. Ze voelde zich al weer lekker thuis op de boot.

Het was even spannend of het allemaal diep genoeg zou zijn. Maar gelukkig zijn we niet
vast komen te zitten.

Eenmaal bij Vlieland aangekomen bleek de haven vol te zijn. 2 rode vlaggen en een hoop
mensen/boten die nog lagen te wachten op een plaatstje in de haven. De een nog ongeduldiger
dan de ander. Geweldig om te zien, maar wij hadden dit al snel gezien en besloten iets door te varen
en voor anker te gaan.

Wat een geweldige ervaring is dat zeg! Echt helemaal super. We hebben Brum met onze nieuwe pomp opgeblazen
en even later vaarde we naar het drooggevallen wad, terwijl de rest nog steeds lag te wachten op een plaats in de haven.

Helemaal klaar voor de Wad-expeditie.

Inmiddels zijn we dus weer een dag verder. Net hebben we besloten dat we niet naar Terschelling gaan,
maar een dag naar Vlieland. We hebben ons aangemeld, en ze hebben net omgeroepen
dat er een plaatstje is vrij gekomen. We halen zo dus ons ankertje op om weer naar de bewoonde wereld te gaan.

Eenmaal in de haven hebben we Christa en Rene Vlieland laten zien met een lange wandeling.
Even een koffiepauze in het centrum en toen weer verder gelopen via heide, bos en strand.
De honden vonden het heerlijk om zo'n end te lopen.

Na een paar uur wandelen hebben we de boot even flink gewassen, daarna waren we zelf aan de beurt.
De tijd ging erg snel en hebben tegen een uurtje of 7 een restaurantje gezocht in het centrum om dit weekend
gezellig af te sluiten.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt om 9.30uur weer uitgevaren en koers gezet naar Makkum.
Niet heel veel wind maar wel stroom mee.

We hadden zelf even windstilte. Dus moesten helaas even op de motor verder gaan.
Gelukkig konden de zeilen al snel weer omhoog en werden we het laatste stukje voor
de wind naar huis geblazen.

In de sluis was het mega druk, we hebben alle ongeduldige mensen maar lekker voor laten gaan
en konden mooi achterin de sluis aansluiten.

We zijn om 17.00uur de haven van Makkum weer ingevaren. Wat een heerlijk paasweekend!
Opstappers, bedankt voor de gezellige dagen.

Veel liefs de Crew.

Comments

0 #3 Leo 2011-05-15 20:26
Wow, het grote varen gaat verder. Ik verlang er steeds meer naar. Goed hoor dat jullie doorzetten! Fijn dat je schip het goed doet. Net even zitten kijken naar Zeeland - Denhelder. Slagje via Lowstoft als de wind noordelijk is.....
Quote

0 #2 annemarie 2011-04-27 11:01
wat een super mooie boot zeg dat was vast genieten afgelopen weekend met dat mooie weer !!

0 #1 christa en Rene 2011-04-26 20:23
het was idd een grandioos weekend, we hebben genoten van alles!!!! Het was te mooi om waar te zijn, en ook het weer was natuurlijk super! nogmaals hartstikke bedankt. Ma en Rene