Wat is het hier mooi!

Ow, douche! Waarom kost jij nou muntjes? Hmm Noorse kronen.
De douche werd dus uitgesteld en we gingen op zoek naar een pinautomaat.
pfff....hoe noemen ze dat hier?  Een pinautomaat in Noorwegen
heet een minibank. Zeer logisch toch.

Probleem 1 opgelost, maar briefgeld was niet wat we nodig hadden. Hoe komen we aan kleingeld? Gewoon
even wat lekkers in de supermarkt halen. We hadden geen idee wat de koers is, een heerlijke
salade gekocht wat achteraf misschien wat aan de dure kant was maar ach, we hebben vakantie!
Eindelijk konden we douche! Wat een luxe!

Na een paar uur slaap zijn we Farsund gaan verkennen. Farsund is een gezellig stadje.
Veel kleine bootjes met gezinnen of tieners die een beetje in het rond varen. De plaatselijke pizzaria is erg druk dus
wij hebben er ook een gehaald ze zijn erg groot en erg lekker!

De volgende ochtend werden we gewekt door een vrouw die liep te roepen bij de kade. Het was inmiddels 10.30uur.
Het blijkt hier normaalte zijn dat je de gasten in de haven een GRATIS krant bezorgt en een lekker GRATIS broodje.
Jeetje...dat hoeven we in Nederland niet te verwachten. Ze zijn duidelijk blij dat je als toerist hier vakantie komt vieren.

In de middag hebben we een heerlijke wandeling gemaakt door de omgeving. Celina natuurlijk op der slippertjes waar ze achteraf veel spijt van had. De blaren kwamen al snel, maar ja ze blijft eigenwijs! We keken onze ogen uit.
Wat is het hier super mooi! De bergen, het water, de huisjes. Gewoon alles is leuk en mooi.

's avonds hebben we gezellig geborreld bij een ander Nederlands stel die samen met hun dochtertje van 3 ook naar Noorwegen zijn afgereisd. Het bleek Zonsnel te zijn van het zeilersforum. Een zeer gezellige, geslaagde avond op een super mooie boot met douche! Luxe hoor.

De volgende dag zijn we weer een stukje verder naar het Noorden gevaren. Er stond weinig wind met
een lekker zonnetje. Nadat we de spinaker hebben gehesen, weer eens proberen te vissen.
Tot onze grote verbazing hadden we gewoon BEET! Een vis. Spannend. We hebben uiteindelijk 5 vissen gevangen.
Helaas zijn er 2 overboord gevallen. Niet te min 's avonds een heerlijk maaltje gegeten. De filmpjes volgen als we thuis zijn!

We zijn 2 dagen voor anker gegaan bij een hele mooie plek tussen de rotsen. Het was erg spannend om erheen te varen.
Je zag de ingang van ong. 4 meter breed pas als je er al bijna was. Zoek de ingang hieronder op de foto. Een plekje voor ons helemaal alleen!

In deze 2 dagen genoten van mooi weer en vooral rust! Zelf brood en yoghurt gemaakt voor het
ontbijt en lunch. De bergen opgeklommen om van het mooie uitzicht te genieten en foto's te maken van de mooie baai.
Voor de rest helemaal niets! Heerlijk.

Na deze dagen hebben we de bewoonde wereld weer opgezocht. Na een kop koffie op het terras vonden we het allemaal toch wat te druk en zijn in een rustigere omgeving gaan liggen.

Ditmaal aan een eilandje op advies van Zonsnel in het Flekkenford. Met steiger en bbq plaats. Weer lagen we er helemaal alleen. Wat is het toch rustig in Noorwegen.

Nu liggen we in Kirkehanm. Een stijgertje met een restaurant op de kade waar we heerlijk hebben gegeten.
Wehebben gebruik gemaakt van de gratis wasmachine en droger en gaan morgen weer voor een dag en nacht de zee op
richting Stavanger.

Tot snel.

Liefs de Crew.

Comments

0 #5 john en rian 2012-08-06 09:49
fantastisch, wat een mooie reis. Lief en leuk dat we deelgenoot kunnen zijn van jullie avontuur, stiekum varen wij een beetje met jullie mee, op de achtergrond...l iefs

0 #4 Johan en Annelies 2012-08-03 17:49
Wat gezellig om jullie verslagen te lezen. Dan komt het Noorwegen gevoel weer terug. Wij waren toen met de lelijke eend maar zo met de boot is het helemaal geweldig! Veel plezier en lieve groetjes van ons.

+1 #3 christa en rene 2012-07-31 20:05
weet niet wie die mooie foto's en verslagen maakt, maar die heeft zijn beroep gemist. Super, ik wist niet dat Noorwegen zo mooi was. Dacht altijd dat het er alleen maar koud was. Super op naar het volgende stukje leesplezier voor ons allemaal. Liefs van ons.

0 #2 Gitta 2012-07-31 19:00
Weer mooie verslagen met super foto's. Fijn dat wij ook een beetje mee mogen genieten.

0 #1 margreet 2012-07-31 18:42
Leuk hoor,dat we een beetje mee kunnen reizen met jullie via de verslagen. Klinkt goed, die rust en mooie baaien. Veel plezier.